Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

L'illettrisme

Γ' Γυμνασίου

Qu'est-ce que l'illettrisme? En quoi diffère-t-il de l'analphabétisme? Pourquoi ce problème nous préoccupe-t-il aujourd'hui?
Τι είναι ο λειτουργικός αναλφαβητισμός; Σε τι διαφέρει από τον οργανικό αναλφαβητισμό; Γιατί το πρόβλημα αυτό μας απασχολεί σήμερα;

1. Lisez ces 2 définitions - Διαβάστε αυτούς τους 2 ορισμούς
Un illettré:
une personne qui a appris à lire mais ne comprend pas ce qu'elle lit.
Un analphabète: une personne qui n’a jamais appris à lire et à écrire parce qu'elle n'est pas allée à l'école. En Inde, au Pakistan, au Nigeria... il y a un fort pourcentage d'analphabétisme.

2. Διαβάστε στα ελληνικά το κείμενο Αναλφαβητισμός που θα σας βοηθήσει να καταλάβετε τη διαφορά.

3. Retrouvez les 2 définitions et portez votre attention sur les chiffres. Ξαναδείτε εδώ τους 2 ορισμούς και δώστε την προσοχή σας στους αριθμούς Mots à maux: définitions et chiffres
Lexique: les chiffres= οι αριθμοί......... pourcentage= ποσοστό ......... pour cent (%) = τοις εκατό ........la moitié= οι μισοί .........la majorité= η πλειοψηφία....... la population= ο πληθυσμός ........ un million = εκατομμύριο ....... adulte=ενήλικος

Répondez aux questions:

a. Quel est le pourcentage des personnes illettrées en France?
b. Quel est l'âge de la majorité des personnes illettrées?
c. Quel est le pourcentage des personnes illettrées qui travaillent?

4. Mot à Maux: un festival de vidéos contre l'illettrisme
En 2010 le SPS (Syndicat de la Presse sociale) a organisé un festival de vidéos pour lutter contre l'illettrisme. Το 2010 το SPS (Συνδικάτο κοινωνικού Τύπου) διοργάνωσε ένα φεστιβάλ βίντεο ενάντια στον αναλφαβητισμό. Στόχος ήταν να αναδείξει το πρόβλημα και να ευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους.
Γυρίστηκαν πολλά βίντεο και απονεμήθηκαν βραβεία στις καλύτερες δημιουργίες: Grand prix du Public (1ο βραβείο κοινού), Grand prix du Jury (1ο βραβείο επιτροπής)...
Εδώ μπορείτε να δείτε 4 βίντεο










Α. Pourquoi Vincent ne chante-t-il pas dans la vidéo Le karaoké? Γιατί ο Vincent δεν τραγουδάει;

Β. Dans la vidéo L'adresse, pouvez-vous lire le message écrit? Pourquoi l'écriture apparait-elle comme cela? Μπορείτε να διαβάσετε το γραπτό μήνυμα; Γιατί η γραφή εμφανίζεται έτσι;

C. Vidéo M'sieur j'ai pas compris:
Quand l'élève dit "Mais M'sieur, j'ai pas fini" le professeur répond "Moi non plus. C'est pas grave. On reprendra demain". Que pensez-vous de sa réaction? Όταν ο μαθητής λέει "Κύριε, δεν τελείωσα", ο καθηγητής απαντάει "Ούτε κι εγώ. Δεν πειράζει. Θα συνεχίσουμε αύριο". Πώς κρίνετε την αντίδραση του;
Le professeur est sensible (ευαίσθητος) au problème? Indifférent (αδιάφορος) au problème?

Quand cet élève aura fini l'école pourra-t-il lire, écrire et trouver facilement un travail? Οταν αυτός ο μαθητής τελειώσει το σχολείο θα μπορεί να διαβάζει, να γράφει και να βρει εύκολα εργασία;

D. Quelle est la personne illettrée dans la vidéo Je suis fière de toi, mon fils? La mère ou le fils? Ποιο άτομο είναι αγράμματο σε αυτό το βίντεο; Η μητέρα ή ο γιος;
Regardez encore une fois cette vidéo et comparez les paroles du fils avec les notes du bulletin. Ξαναδείτε το βίντεο και συγκρίνετε τα λόγια του γιου με τους βαθμούς που αναγράφονται στον έλεγχο.
Θα προσέξατε ότι υπάρχουν 2 στήλες. H αριστερή δείχνει la moyenne de l'élève (Μέσος όρος των βαθμών του μαθητή), η δεξιά δείχνει la moyenne de la classe (Μέσος όρος των βαθμών όλων των μαθητών της τάξης)

Quelle est sa vraie note (ο πραγματικός βαθμός του) en Anglais, en Français et en Histoire-Géographie? Χρησιμοποιήστε το κουμπί Pause για να παγώσετε την οθόνη.
Est-ce que ses notes sont bonnes, à votre avis? Οι βαθμοί του είναι καλοί, κατά τη γνώμη σας;
Je suis fière de toi σημαίνει: Είμαι περήφανη για σένα.

  • Pour aller plus loin: Découvrez ici le bulletin de notes d'un collégien français . Ανακαλύψτε εδώ πώς είναι o έλεγχος ενός μαθητή γαλλικού Γυμνασίου.

E. S'impliquer σημαίνει εμπλέκομαι, συμμετέχω, παίρνω θέση. Εδώ χρησιμοποιείται στην προστακτική. Συμπληρώστε το σλόγκαν αυτής της καμπάνιας.

............... l'illettrisme ....................................-...........

F. A quelle vidéo auriez-vous décerné le Grand prix? Σε ποιο βίντεο θα είχατε απονείμει το Grand prix;

5. Pouvez-vous créer une petite vidéo contre l'illettrisme avec vos camarades? Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα μικρό βίντεο ενάντια στον αναλφαβητισμό με τους συμμαθητές σας;

Imaginez une situation originale, écrivez le scénario, jouez la scène et filmez-la avec une caméra. N'oubliez pas le slogan de la fin. Φανταστείτε μια πρωτότυπη κατάσταση, γράψτε το σενάριο, παίξτε τη σκηνή και τραβήξτε την με μια κάμερα (πχ. κινητού). Μην ξεχάσετε το σλόγκαν του τέλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου